Pengalaman Saya (Pelik,Seram) Part-2

Haloo Assalamualaykum WBT..
Waalaikumsalam WBT.. hahahh.. :)
Setelah sekian beberapa bulan lama saya diam tidak menulis apa-apa psl kisah seram sy...Makin bertambah pula kisah seram saya ni tau? ahaha.,ini yang buat saya tidak sabar ni mau kasi crita..
ok tanpa buang masa.. kita ikut urutan ya? dari time budak2.. skarang masuk..err..still budak2..
TAPI! ini punya part adalah masa saya brada didalam rumah kami sndiri..naa..hehehehe..ruma yang mmg skrang sy tngah duduk lah..hiihih.. sepa bilang ruma sndiri teda benda pelik bole muncul.. wkaka..
oopss jangan gelabah. jangan risau. ianya bole tiada bah. mau tau cara dia, senang ja bagi yg punya agama. Kenalah rajin solat k? Kalau xda solat n tida jaga hubungn dngan Allah, mmg bnda tu still disitu. and,kalau benda tu masi ada d situ, tetaplah kena rajin solat n rajin baca ayat kitab berpandukan agama masing2.. sbab dngan adanya agama bole buat kita kekal tenang dan kuat walaupun benda tu ada.
yang beragama Islam tu..haa! rajin2lah baca ayat Al-Quran. kalau x pun, rajin2lah pasang ayat Al-Quran,surah2.. mcm sy.haha.. (sbb tida brapa cun mngaji atleast dngarlah ayat Al-Quran kan kan. mcm cthnya: ayat ruqyah..) Rajinkan diri tngok rancangan Oasis d ruma.. rajin2 layan ceramah agama d saluran tv atau youtube.. kenal2lah Allah lebih dekat. So kita pun xlah rasa sunyi kat rumah bila hati smakin dekat dngan Allah. Allah tu lah paling dekat dengan kita. jangan takut benda2 ghaib tapi 'nombor satu'kanlah rasa takut dengan hukuman Allah dan dosa. (aku serius ni) hahah dah lah!
BAIKLAH!
Image result for kids playing in the dark
Dont let ur child playing in the evening.. sekadar gambar hiasan..

Dalam gambar tu mnampakkan suasana gelap dan diluar rumah bukan? tapi kejadian sy dan adik beradik ni pula berlaku di dalam rumah..dan begitu cepat!

Diperjelaskan cerita..(belum dipendekkan cerita)..dalam rumah 1 tingkat kami ni,ada 2,3 buah bilik tidur d atas. Skarang bertambah suda 1 bilik tidur iaitu bilik kaka sulung dan saya menumpang.
Dulu, kalau asal naik tangga saja, Bilik tidur milik kedua abang saya yang first terlebih dahulu terlihat dari pandangan(skarang pun masih sama). Dorang abang2 sy bkongsi bilik suatu ketika dulu. Bilik tidur mamabapa pula ngam-ngam bertentangan dengan bilik dorang abang saya. Nah,disebelah bilik dorang ni pula itulah bilik tidur kdua dua kakak saya(my older sisters) suatu ketika dulu..
Di dalam bilik itulah kami mengalami kejadian mengejutkan..! bukan palsu tapi benar..!
Cuma itulah, bila saya tanya balik kaka sulung, dia enda brapa ingat ni.. Buat muka 'troll pelik' lagi dia.. HAHA! sy seja la tu yg ingat betul kunun.. Sebab benda tu berlaku begitu pantas n masih kanak-kanak riang bah. Jadi dorang yang terlibat iaitu kakak sulung,abang kedua dan adik lelaki saya inda brapa ingat.(mungkin)hehe.. trus kebetulan saya pula yang kuat ingatan. wkaka.. sebab sy ada reason kenapa still ingat tu kejadian..huhu..
ORAIT! Bah,sudah! Marilah kasih mula skarang..
.
Image result for balan balan
Sekadar Gambar Hiasan from Google Image

JAM 7 malam if saya tak silap!
Saya,adik lelaki n abang no.2 tengah bermain-main di dalam bilik perkongsian kakak2 saya.
Masa tu saya tak brapa ingat dimana abang pertama saya dan akak no.2. Hanya kakak sulung bersama kami tapi masa tu kakak sulung sedang berada di beranda rumah.
Biasalah kami ni bila bermain bukan main lagi bising. Bising sangat kalau kami bermain. Walaupun berada di dalam bilik tapi sangat riuh-rendah. Ada saja yang kami mainkan.
Memang masa tu kami sedar petang bertukar menjadi gelap. Sedar2 langit jadi gelap,sudah pasti rasa belum puas bermain tu semakin membuak. Semakin gelap,semakin kami rancak bermain. Bising tu pasti! xD
Nah,masa tu akak sulung asyik2 bertanya kami jam berapa (itu cara dia mengingatkan kami waktu)
Kami ni pula bukannya kisah sangat jam berapa tapi resah sebab makin malam tu ada. Resah sebab permainan masih banyak.. (Dulu time budak2,waktu terasa sangat berlalu dengan cepat.huhu..)
(Dibawah ini merupakan perbualan kami yang paling saya mampu ingat..)
"Jam brapa sudah?"-kaka sulung
"Nah masih jam 7 lebih ni. Belum lagi bapa sama mami mau pulang tu.."-abang no.2 mungkin
"Sekarang kita main ini pula. Cepat! Cepat! Sebelum kena suruh berhenti main.."-Saya or adik llki sy?
Tengah kami ketawa berdekah dekah,kami terdengar bunyi pelik n bising..tapi makin lama makin bising jga.. Seakan bunyi..a..ya..m.. erk! Tapi bunyi sangat ganjil. Ganjil yang teramat! Seram..
Siapa tahan bunyi macam tu.. Kami still ketawa n bising2.. Cuma bunyi tu teramat ganjil sampai buat kami berhenti ketawa.
"Ee? Dengarkah tu? Uiii!!!!"-abng kdua..
"Argh!"-adk lelaki mungkin atau lupa..
"Eee Gila! Ui Diam! Astaga apa tu??"-Saya mungkin
"Bunyi Apa tuu???"-adk llki or saya mungkin..
"Diam diam.. ui"-abang kdua..
..
Bayangkan situasi yang begitu cepat berlaku.. Dan saat yang singkat itu jugalah kaka sulung kami berlari ke arah kami..masa ni mungkin dia berumur 11 atau 12 atau 13 atau 14tahun..
Memang kami terdengar bunyi kuat,macam bunyi pintu yang ditutup kuat. (kalau x silap kaka sulung kami yang tutup begitu kuat sebab dia pun perasan jugak)
Siapa tak terkejut oii.. dengan sepantas kilatnya kaka sulung menghempap pintu terus menutup LAMPU???? Masa tu saya masih budak,memanglah x faham kenapa mesti tutup lampu???
kaka saya tengok muka dia memang tengah takut macam kami tapi saya x faham! (hahahah) adoi!
Semakin riuh rendah.. Kami terteriak bila lampu digelapkan. Belum sempat tanya akak sulung dengan saya sekali yang baru terkeluar ayat "KENAPA..."
Dia(kaka sulung) terus cakap, TIDUR! TIDUR KAMU SEMUA! (ok,ini bukan marah tapi takut)
Dia paling ketakutan sampai suruh kami tidur dan kami yang memang tak tahu apa-apa just ikut cakap.. saya n adik saya yang paling bergegar lutut sampai bertarik tarik selimut!
(sebenarnya kaka sulung just suruh tidur pura-pura tapi lagi bagus pengsan masa tu..hahahah)
 Haishh susahnyaa masa tuu.. Sebab masih belum faham. Dalam ketakutan terdengar bunyi seram itu jugalah saya paling banyak bertanya.. hehehh.. sebab masih budak jadi memang tak faham..
JANGAN BANYAK TANYA! IKUT SAJA! DIA DATANG SUDAH TU! CEPAT! TIDUR!
...
Bila saya ingat balik sebenarnya kami kena suruh bertapuk/bersembunyi sebenarnya..
..
and kenapa saya sangat ingat? sebab macam ni!
.
  "Eee,astaga..d mana tu? apa tu?" saya sambil tercari-cari dalam bilik yang sudah gelap..
  "Habislahhh kitaa.. Habisslaahhh.."-abang or adik saya kalau x silap..
  "Budu jangan bising!"-kaka sulung
  "Jangan geletek bah ish!"-saya kali arh..macam saya ada cakap macam tu..
  "Bah,apa saya bilang??? Biarla kamu kena kacau!"-kaka sulung
..Orait, masa tu kami serius betul-betul sudah.. Tapi kami masih ada terbisik bisik sikit sebab KETAKUTAN! Biasalah mulut budak2 macam kami dulu..pot pet pot pet..
  "Eee nah nah Dik apa tuuu???"-abang no.2
HAISHH saya x faham owh kenapa durang kuat main masa tuuu!? (ketawa lemah)
sebab saya betul2 serius ketakutan. Kaka sulung saya pula pun sama juga ketakutan yang amat sangat! Tapi dia tidak ingat pula skarang.. sempat sy buat andaian masa tu yang..mungkin kaka sulung kasi main main.. Tapi,hmmm..saya nampak sendiri pula tu!
APA YANG SAYA NAMPAK?
begini..
masa kami semua serius senyap,berpura pura tidur(lebih kurang bersembunyi dalam tidur)..
Saya sempat mencuri pandang ke arah tingkap jendela..ngam2 dekat dengan saya k..
Ikut betul saya mau seja merebut tempat adik saya sebab dia ditengah tengah,tersembunyi dan selimut tepat menutupi semua badan dia. Saya ni separuh badan seja ok! (ketawa sedih)
Kaki saya terdedah dengan siku saya terdedah.. Agak FAIL dalam bersembunyi..
Kalau orang betul-betul tu, memang saya yang duluan jadi sasaran mangsa owhh..
Ok,balik yng tadi.. saya tida dapat tidur betul-betul sebab takut dan curious yang amat sangat!
SO,mata saya tu adalah buka sikit sikit..
MAU TAU APA YANG SAYA NAMPAK???
....
...
..
.
Gila!! naik maki hamun saya dalam hati sebab ternampak wajah BK2 yang hodoh dan seram!
Hanya wajah yang terapung tapi terlihat dari sisi kiri (syukur alhamdulillah bukan berhadapan)..
Disebalik tingkap..yang..begini punya stail(tapi xda besi)
Image result for tingkap rumah
Hanya skadar gambar hiasan diambil dari Google Image

Kamurang! kamurang kalau budak2,masih sanggup ka? kuatkah tingu benda sebegitu di depan mata kamu??
Saya bukan main lagi ketakutan..terkeluar jeritan kecil macam c opok dalam cerita bili-bili do tombiruo..
haha.. teda yang saya boleh buat daripada pejam mata kuat2 dengan badan yang kau kasi paksa keras. Keras sampai tida boleh korang kasih goyang sedikit pun badan sebaaaaab tu BK2 sudah muncul.
Sekarang ni saya tidak berapa takut bei mau kasih cerita sebab itu cerita pengalaman saya kira cerita budak-budak lagi bah.. Tapi masa tu saya sudah pandai berfikir bah.. Saya pandai takut masa tu.
Kalau kamu tau betapa menggerunkan muka tu BK2 yang agak hancur berkedut,mata terbeliak. Ditambah tambah lagi cara dia terbang yang cuma hanya kepala. Lepas tu rambut dia yang sedikit mengerbang ke belakang. Lidah yang terkeluar panjang berayun-ayun kena tiup angin. 
Sedikit ada yang berjuntaian dibawah kepala. Mungkin itulah tu kena panggil usus kan? huhu..
Sandii bah! Saya yang ternampak, saya jugalah yang terpaksa tahan risiko daripada bergoyang. Berpeluh peluh betul!
Nasib baik gelap..(yalah,time budak2 kalau baru macam tu sudah rasa selamat,barulah teda benda buruk berlaku)huhuuhu..
Begitulah kami sampai jam 8 lebih. Kami terjaga bila lampu bilik kena buka. Nah,hahahaa..
Kami betul2 tertidur sudah masa tu.. Macam tiada sudah benda tu disitu..
Bangun2 seja, bapa n mama kami sudah sampai rumah. Kaka no.2 and Abang No.1 pun baru terlihat batang hidung.
    "Aik?? Tidur suda kamu?? Kenapa kamu semua disini?? Suda mandi ka durang,kak??"
Bapa kami tertanya-tanya.. Semua mendiamkan diri,garu-garu kepala,bingung.. tapi saya,..
   "Eh? Astaga,itu anu..mana suda tu,tiada sudah! Kak,masih ada kah tu..tadi di situ..saya nampak.."
(Bising ya saya masa tu..hahaha..sampai kena anggap mengigau..)
kakak sulung saya hanya mampu sssshhhh diam2 jak..huhu.. abang n adik lelaki blur.. muka durang macam baru bangun dari koma dan seolah-olah bermonolog 'apa yang berlaku?'.. orait!
gara2 durang inda ingat n kakak sulung suruh diamkan saja masa tu.. Stop sampai disini!!! hahaha..

*Bapamama masa tu terdengar saya cakap begitu begini sampai durang pun tertanya tanya..last2 kakak sulung saya kena soalsiasat.. saya nda brapa ingat dan cepat2 lari dari duduk dalam bilik kakak lama2..heuheuu..

Setakat sampai disini kisah pengalaman saya yang mahu dikongsikan..
Semoga kalian tidak terpengaruh dari perasaan gelisah,resah dan takut.. Minta maaf kalau kisah ini mengganggu perasaan kalian dan minta maaf juga kalau kisah ini tidak berapa menarik kio!
Utamakan kesihatan anda dan semangat anda!
Semoga kita semua sihat walafiat dan berjaya dalam hidup,kuat,tabah dan yakin!
aamiin..
Orait terima kasih.. baiiii.. Assalamualaikum... ^^

Ulasan

Catatan Popular